Update IntroScreen to Flappy Turtle

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David96 2021-01-02 12:20:45 +01:00
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@ -11,6 +11,40 @@ class IntroScreen
t.hinterlasseSpur(); t.hinterlasseSpur();
} }
private void drawR(Turtle t)
{
t.setzeRichtung(-90);
t.geheVor(100);
t.setzeRichtung(0);
t.geheVor(40);
t.setzeRichtung(90);
t.geheVor(50);
t.setzeRichtung(180);
t.geheVor(40);
t.geheVor(-50);
t.setzeRichtung(90);
t.geheVor(50);
}
private void drawT(Turtle t)
{
t.setzeRichtung(0);
t.geheVor(25);
t.setzeRichtung(90);
t.geheVor(100);
t.geheVor(-100);
t.setzeRichtung(0);
t.geheVor(25);
}
private void drawL(Turtle t)
{
t.setzeRichtung(90);
t.geheVor(100);
t.setzeRichtung(0);
t.geheVor(50);
}
/* /*
* Draws Flappy Bird on screen. * Draws Flappy Bird on screen.
* There are surely much nicer ways of doing this but this had the least * There are surely much nicer ways of doing this but this had the least
@ -40,10 +74,7 @@ class IntroScreen
// L // L
goTo(t, 110, 100); goTo(t, 110, 100);
t.setzeRichtung(90); drawL(t);
t.geheVor(100);
t.setzeRichtung(0);
t.geheVor(50);
// A // A
goTo(t, 170, 200); goTo(t, 170, 200);
@ -89,51 +120,44 @@ class IntroScreen
t.geheVor(50); t.geheVor(50);
t.setzeFarbe("blau"); t.setzeFarbe("blau");
// B // T
goTo(t, 50, 210); goTo(t, 50, 210);
drawT(t);
// U
goTo(t, 110, 210);
t.setzeRichtung(90); t.setzeRichtung(90);
t.geheVor(100); t.geheVor(100);
t.setzeRichtung(0); t.setzeRichtung(0);
t.geheVor(50); t.geheVor(50);
t.setzeRichtung(-90); t.setzeRichtung(-90);
t.geheVor(50);
t.setzeRichtung(180);
t.geheVor(50);
t.geheVor(-40);
t.setzeRichtung(-90);
t.geheVor(50);
t.setzeRichtung(180);
t.geheVor(40);
// I
goTo(t, 110, 210);
t.setzeRichtung(90);
t.geheVor(100); t.geheVor(100);
// R // R
goTo(t, 170, 310); goTo(t, 170, 310);
t.setzeRichtung(-90); drawR(t);
t.geheVor(100);
t.setzeRichtung(0);
t.geheVor(40);
t.setzeRichtung(90);
t.geheVor(50);
t.setzeRichtung(180);
t.geheVor(40);
t.geheVor(-50);
t.setzeRichtung(90);
t.geheVor(50);
// D // T
goTo(t, 235, 210); goTo(t, 230, 210);
t.geheVor(100); drawT(t);
t.setzeRichtung(0);
t.geheVor(-5); // L
t.geheVor(50); goTo(t, 290, 210);
t.setzeRichtung(-90); drawL(t);
t.geheVor(100);
// E
goTo(t, 400, 210);
t.setzeRichtung(180); t.setzeRichtung(180);
t.geheVor(50); t.geheVor(50);
t.setzeRichtung(90);
t.geheVor(50);
t.setzeRichtung(0);
t.geheVor(45);
t.geheVor(-45);
t.setzeRichtung(90);
t.geheVor(50);
t.setzeRichtung(0);
t.geheVor(50);
t.setzeGeschwindigkeit(10); t.setzeGeschwindigkeit(10);
} }